• Początek
     
  • Szkolenia
  • 16-17.10.2017 r. lub 18-19.10.2017 r.
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego
  • 10.10.2017 r.
    szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2018 r. Zmiany w zakresie podatków i opłat lokalnych"
  • 27.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 20.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 14.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 08.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 27-31.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zatwierdzenie wykonania budżetu oraz absolutorium za 2016".
  • 23.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Wygasanie zobowiązań podatkowych i publicznoprawnych".
  • 20.02.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym".
  • 25.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"
  • 16-20.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"

    2017 r.

  • 25.11.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Nowelizacja ustawy prawo zamówień publicznych - kompendium z zakresu przepisów i praktyki"
  • 24-28.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Projekt budżetu i WPF na rok 2017. Zmiany w przepisach prawa i ich wpływ na budżet roku 2017".
  • 12.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2016 r., a także uchwały podatkowe na 2017".
  • 11.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym. ".
  • 21.09.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Postępowanie podatkowe i windykacyjne należności podatkowych oraz niepodatkowych w przypadku śmierci podatnika".
  • 05,06.05.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Egzekucja, czyli przymusowe dochodzenie podatków i opłat".
  • 20.05.2016 r.
    Szkolenie z podstaw funkcjonowania systemu BeSTi@ (moduł planistyczny, sprawozdawczość) dla nowozatrudnionych pracowników w urzędach - grupa początkująca.
  • 18,19,21,22 i 25.04.2016 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 15.01.2016 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w Ordynacji podatkowej".
  • 07.12.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w rachunkowości oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania za rok 2015".
  • 15.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2016. Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych".
  • 05.11.2015 i 06.11.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Procedura uchwalania budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian".
  • 22.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2016 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2016 rok".
  • 09.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Opłata śmieciowa, jak po nowelizacji ustawy prawidłowo i skutecznie nałożyć i wyegzekwować opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 04.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Likwidacja zaległości i nadpłat dochodów podatkowych i publicznoprawnych".
  • 5.05.2015r. i 06.05.2015r.
    Szkolenie Odwołane."
  • 27.04.2015 r.
    "Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - omówienie zmian wprowadzonych do ustawy - aspekty praktyczne"
  • 20,23,24,26 i 27.03.2015 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta. ".
  • 27.01.2015r.
    Szkolenie nt.: "Wieloletnia Prognoza Finansowa"
  • 2-3.02.2015r. lub 09-10.02.2015r.
    Szkolenia dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów w dniach 2-3 lutego 2015 r. lub w dniach 9-10 lutego 2015 r.
  • 12,13,14 i 15.01.2015
    Szkolenie nt.:"Zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sprawozdanie finansowe za rok 2014".
  • 23,27,28, i 29.10.2014
    Szkolenie nt.:Projekt budżetu na 2015 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2015 rok i stosowanie miejscowego prawa podatkowego".
  • 7 i 8.10.2014
    Szkolenie nt.:Podatki i opłaty lokalne - stanowienie i stosowanie miejscowego prawa podatkowego ".
  • 9 i 10.09.2014
    Szkolenie nt.:Egzekucja administracyjna, czyli jak przebiegają zmiany w postępowaniu egzekucyjnym wójta jako wierzyciela i organu egzekucyjnego".
  • 2-3-6 i 16.06.2014
    Szkolenie nt.:"Rewolucja w egzekucji, czyli zmiany w postępowaniu wójta jako wierzyciela"
  • 13-14.05.2014
    Szkolenie nt "Zamówienia publiczne po nowelizacji z 2013 i 2014 roku"
  • 3-4.03.2014
    Program szkolenia w dniach 3 - 4 marca 2014 r. w Rosnówku dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów jednostek samorządu terytorialnego
  • 3-4.03.2014
    Szkolenie nt.:"Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego, które odbędzie się w dniach 3-4 marca 2014 r. w Hotelu - Restauracji "Delicjusz", ul. Poznańska 1 w Rosnówku (tel. 0-61/8108-108). Rozpoczęcie szkolenia nastąpi w dniu 3 marca 2014 r. o godz. 11.00, natomiast zakończenie nastąpi w dniu 4 marca 2014 r. ok. godz. 14.00."
  • 17-18.02.2014
    Szkolenie nt.:"Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych po zmianach. Zmiany w zakresie formularza wieloletniej prognozy finansowej w systemie BeSTi@",
  • 27.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku"
  • 23-24.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku",
  • 20-22.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku""
  • 4-8.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zmiany w organizowaniu i finansowaniu zadań oświatowych po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r."
  • 24-28.10.2013
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2014 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2014 rok".
  • 08.10.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 2-4.09.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 13.05.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 19.04-26.04.2013
    Szkolenie zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 23.04.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 11.03-8.04.2013
    Szkolenie komputerowe Besti@
  • 14.01-24.01.2013
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej
  • 01-2013
    Komunikat o dodatkowych terminach szkolenia "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"


  • 22-23.11.2012
    Szkolenie "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"
  • 6.09.2012
    Komunikat nt.: szkolenia z zamknięcia ksiąg rachunkowych 2012 roku w jst
  • 22-26.10.2012
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2013 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2013 rok".
  • 24.09-2.10.2012
    Szkolenie nt.: "Uchwały organów stanowiących gmin w sprawie podatków i opłat na 2013 rok".
  • 22-25.05.2012
    Harmonogram odjazdu autokarów na szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 29.05-11.06.2012
    Szkolenie nt.: Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2012 r. w jst i ich jednostkach organizacyjnych
  • 22-25.05.2012
    Przypomnienie o szkoleniu dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Program szkolenia
  • 22-25.05.2012
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, przewodniczących i członków zarządów jstProgram
  • 12-27.04.2012
    Szkolenie dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie absolutorium.
  • 12.03-3.04.2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 12-30.03 .2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 3.02.2012
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2011


  • Poznań, dnia 12.04.2016 r.
     

    WA.IV-1221/3/16

    Pani/ Pan
    Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta



        Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje w dwóch oddzielnych grupach w dniach 5 oraz 6 maja 2016 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118, szkolenia
    nt.: "Egzekucja, czyli przymusowe dochodzenie podatków i opłat".

    Szkolenia przeznaczone są dla pracowników, którzy zajmują się dochodzeniem i egzekucją podatków i opłat na rzecz gminy, a przede wszystkim: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i innych podatków lokalnych, opłaty skarbowej, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz należności publicznoprawnych, m.in.: opłaty za zajęcie pasa drogowego, renty planistycznej, opłaty eksploatacyjnej, grzywny nałożonej w drodze mandatu i innych. Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia:

    1. Regulacje prawne w praktyce, postępowania przedegzekucyjnego i egzekucyjnego prowadzonego przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, zarząd związku międzygminnego jako wierzyciela. Omówienie problemu jak zapisy wynikające ze znowelizowanej ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze sprawdzają się w praktyce. Szczegółowo omówimy, jak zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ma postąpić wójt, jeśli podatnik nie płaci.

    2. Jak, według obecnie obowiązujących przepisów, skutecznie wyegzekwować w gminie podatki i opłaty? Nowe regulacje postępowania wierzycieli. Omówienie wzorców upomnień. Co w treści upomnienia musi a co może być zapisane? Czy zawsze konieczne jest upomnienie? W jakich sytuacjach nie jest potrzebne upomnienie? Jak postąpić w sytuacji, gdy kwota zaległości nie przekracza 116,00 zł? Jaki jest właściwy termin wystawienia upomnienia? Jak postępować z upomnieniami, aby nie narazić się na zarzuty w kontroli RIO czy NIK? Czy zawsze pobieramy koszty upomnień? Od kiedy liczymy koszty upomnień? Zarachowanie wpłaty na koszty upomnienia w świetle znowelizowanej Ordynacji podatkowej. Co to znaczy, że upomnienie musi być doręczone? Co z upomnieniem awizowanym, odmową odbioru czy niemożnością doręczenia upomnienia? Co z upomnieniem do podatnika zmarłego? Rola Kodeksu postępowania administracyjnego w egzekucji.

    3. Przepisy obejmujące tytuły wykonawcze. Ustawowy termin wystawienia tytułu wykonawczego. Co z tytułami na zaległości nieprzekraczające 116,00 zł? Formy przekazywania tytułów wykonawczych. Co załączamy do tytułu wykonawczego? Omówimy wzór informacji załączanej do tytułu wykonawczego. Co to jest odpis tytułu wykonawczego i do czego służy? Obowiązki wójta jako wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym. Skąd i w jaki sposób wójt ma ustalić dane dotyczące majątku dłużnika? Jak zachowa się naczelnik urzędu skarbowego, gdy wójt nie wskaże majątku? Omówimy możliwość wystawiania wielu tytułów wykonawczych na tę samą zaległość i prowadzenie egzekucji przez różne organy egzekucyjne do tej samej zaległości. Kiedy stosujemy dalsze tytuły wykonawcze? Jak wystawić dalszy tytuł wykonawczy? Czy można wystawić dalszy tytuł wykonawczy, gdy pierwszy był na "starym" wzorze i jak to zrobić? Jak ma wyglądać tytuł potrzebny do wpisu hipoteki? Jak dokonać wpisu hipoteki? Czy warto wpisywać hipotekę? Jakie prawa służą wójtowi przez zabezpieczenie zaległości hipoteką? Kiedy i jak wystawiamy zmieniony tytuł wykonawczy? W szczegółach omówimy jak w praktyce przebiega egzekucja podatków i opłat. Czy wójt może wpływać na egzekucję należności gminy? Co zrobić jeżeli dłużnik, po wystawieniu tytułu wykonawczego, częściowo zapłaci na rachunek gminy? Czy można umorzyć zaległość po wystawieniu tytułu wykonawczego? Czy można rozłożyć zaległość na raty po wystawieniu tytułu wykonawczego? Jak postąpić jeśli dłużnik takich rat nie płaci? Na kogo wystawić tytuł wykonawczy jeśli dłużnik nie żyje? Kto odpowiada za ustalenie terminu przedawnienia zaległości? Jak ma wyglądać współpraca wójta z naczelnikiem urzędu skarbowego w przedmiocie egzekucji? Na czym polega czynny udział wójta w postępowaniu egzekucyjnym dłużników gminy? Czy warto wnioskować o egzekucję z nieruchomości? Co zrobić jeżeli urząd skarbowy umarza egzekucję, a nie ściągnął zaległości? Jak wójt ma się bronić przed kosztami egzekucyjnymi? Omówienie problemów występujących w postępowaniu egzekucyjnym, wskazanych przez uczestników szkolenia.

    4. Czy egzekucja podatków może być prowadzona przez komornika sądowego i kiedy? Jak wójt ma postąpić przy zbiegu egzekucji sądowej i administracyjnej? Czy zawsze trzeba płacić koszty komornikowi sądowemu? Jak przebiega egzekucja prowadzona przez komornika sądowego i jak ma w niej postępować wójt?

    5. Egzekucja w państwie obcym. Jak wystawić tytuł wykonawczy jeśli podatnik mieszka poza granicami Polski? Do kogo kierować taki tytuł? Jak przebiega egzekucja administracyjna w państwie obcym? O czym wójt musi wiedzieć kierując tytuł na dłużnika zamieszkałego poza granicami Polski?

    6. Dyskusja uczestników.

      Wykład poprowadzi: Hanna Kmieciak - praktyk i teoretyk w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, Redaktor Naczelna "Prawa Finansów Publicznych", konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: "Podatki dla gmin i nie tylko", "Windykacja podatków. Komentarz praktyczny", "Zaświadczenia", "Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej", "Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji - praktyka", "Podatki lokalne 2016", współautor książek "Jednostki pomocy społecznej" i "Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego" oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych "Gazety Prawnej", "Finansów Komunalnych", "Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych", "Prawa Finansów Publicznych", biuletynów RIO oraz wydawnictw CH Beck i Wolters Kluwer Polska.

    Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: www.szkolenia.poznan.rio.gov.pl najpóźniej 3 dni przed datą szkolenia. W portalu proszę o podanie danych do wystawienia faktury. Decyduje kolejność zgłoszeń.
        Koszt szkolenia wynosi 150,00 zł od osoby, płatne przelewem na podstawie otrzymanego rachunku po odbytym szkoleniu. Informacji na temat szkolenia udziela Pani Joanna Lonc-Górna - Wydział Informacji Analiz i Szkoleń tel. 0-61/8595-718.

    Z poważaniem
    (-) Grażyna Wróblewska
    Prezes RIO Poznań
     

    Harmonogram szkoleń:
    1. Poznań:w dniu 5 maja 2016 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118.
    Zapisz mnie

    2. Poznań:w dniu 6 maja 2016 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118.
    Zapisz mnie