• Początek
     
  • Szkolenia
  • 16-17.10.2017 r. lub 18-19.10.2017 r.
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego
  • 10.10.2017 r.
    szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2018 r. Zmiany w zakresie podatków i opłat lokalnych"
  • 27.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 20.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 14.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 08.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 27-31.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zatwierdzenie wykonania budżetu oraz absolutorium za 2016".
  • 23.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Wygasanie zobowiązań podatkowych i publicznoprawnych".
  • 20.02.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym".
  • 25.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"
  • 16-20.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"

    2017 r.

  • 25.11.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Nowelizacja ustawy prawo zamówień publicznych - kompendium z zakresu przepisów i praktyki"
  • 24-28.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Projekt budżetu i WPF na rok 2017. Zmiany w przepisach prawa i ich wpływ na budżet roku 2017".
  • 12.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2016 r., a także uchwały podatkowe na 2017".
  • 11.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym. ".
  • 21.09.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Postępowanie podatkowe i windykacyjne należności podatkowych oraz niepodatkowych w przypadku śmierci podatnika".
  • 05,06.05.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Egzekucja, czyli przymusowe dochodzenie podatków i opłat".
  • 20.05.2016 r.
    Szkolenie z podstaw funkcjonowania systemu BeSTi@ (moduł planistyczny, sprawozdawczość) dla nowozatrudnionych pracowników w urzędach - grupa początkująca.
  • 18,19,21,22 i 25.04.2016 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 15.01.2016 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w Ordynacji podatkowej".
  • 07.12.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w rachunkowości oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania za rok 2015".
  • 15.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2016. Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych".
  • 05.11.2015 i 06.11.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Procedura uchwalania budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian".
  • 22.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2016 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2016 rok".
  • 09.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Opłata śmieciowa, jak po nowelizacji ustawy prawidłowo i skutecznie nałożyć i wyegzekwować opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 04.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Likwidacja zaległości i nadpłat dochodów podatkowych i publicznoprawnych".
  • 5.05.2015r. i 06.05.2015r.
    Szkolenie Odwołane."
  • 27.04.2015 r.
    "Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - omówienie zmian wprowadzonych do ustawy - aspekty praktyczne"
  • 20,23,24,26 i 27.03.2015 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta. ".
  • 27.01.2015r.
    Szkolenie nt.: "Wieloletnia Prognoza Finansowa"
  • 2-3.02.2015r. lub 09-10.02.2015r.
    Szkolenia dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów w dniach 2-3 lutego 2015 r. lub w dniach 9-10 lutego 2015 r.
  • 12,13,14 i 15.01.2015
    Szkolenie nt.:"Zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sprawozdanie finansowe za rok 2014".
  • 23,27,28, i 29.10.2014
    Szkolenie nt.:Projekt budżetu na 2015 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2015 rok i stosowanie miejscowego prawa podatkowego".
  • 7 i 8.10.2014
    Szkolenie nt.:Podatki i opłaty lokalne - stanowienie i stosowanie miejscowego prawa podatkowego ".
  • 9 i 10.09.2014
    Szkolenie nt.:Egzekucja administracyjna, czyli jak przebiegają zmiany w postępowaniu egzekucyjnym wójta jako wierzyciela i organu egzekucyjnego".
  • 2-3-6 i 16.06.2014
    Szkolenie nt.:"Rewolucja w egzekucji, czyli zmiany w postępowaniu wójta jako wierzyciela"
  • 13-14.05.2014
    Szkolenie nt "Zamówienia publiczne po nowelizacji z 2013 i 2014 roku"
  • 3-4.03.2014
    Program szkolenia w dniach 3 - 4 marca 2014 r. w Rosnówku dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów jednostek samorządu terytorialnego
  • 3-4.03.2014
    Szkolenie nt.:"Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego, które odbędzie się w dniach 3-4 marca 2014 r. w Hotelu - Restauracji "Delicjusz", ul. Poznańska 1 w Rosnówku (tel. 0-61/8108-108). Rozpoczęcie szkolenia nastąpi w dniu 3 marca 2014 r. o godz. 11.00, natomiast zakończenie nastąpi w dniu 4 marca 2014 r. ok. godz. 14.00."
  • 17-18.02.2014
    Szkolenie nt.:"Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych po zmianach. Zmiany w zakresie formularza wieloletniej prognozy finansowej w systemie BeSTi@",
  • 27.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku"
  • 23-24.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku",
  • 20-22.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku""
  • 4-8.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zmiany w organizowaniu i finansowaniu zadań oświatowych po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r."
  • 24-28.10.2013
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2014 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2014 rok".
  • 08.10.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 2-4.09.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 13.05.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 19.04-26.04.2013
    Szkolenie zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 23.04.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 11.03-8.04.2013
    Szkolenie komputerowe Besti@
  • 14.01-24.01.2013
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej
  • 01-2013
    Komunikat o dodatkowych terminach szkolenia "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"


  • 22-23.11.2012
    Szkolenie "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"
  • 6.09.2012
    Komunikat nt.: szkolenia z zamknięcia ksiąg rachunkowych 2012 roku w jst
  • 22-26.10.2012
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2013 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2013 rok".
  • 24.09-2.10.2012
    Szkolenie nt.: "Uchwały organów stanowiących gmin w sprawie podatków i opłat na 2013 rok".
  • 22-25.05.2012
    Harmonogram odjazdu autokarów na szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 29.05-11.06.2012
    Szkolenie nt.: Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2012 r. w jst i ich jednostkach organizacyjnych
  • 22-25.05.2012
    Przypomnienie o szkoleniu dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Program szkolenia
  • 22-25.05.2012
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, przewodniczących i członków zarządów jstProgram
  • 12-27.04.2012
    Szkolenie dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie absolutorium.
  • 12.03-3.04.2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 12-30.03 .2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 3.02.2012
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2011


  • Poznań, dnia 25.06.2015 r.
     

    WA.IV-1221/6/15

    Pani/ Pan
    Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta



        Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje w dniu 4 września 2015 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118, szkolenie nt.: "Likwidacja zaległości i nadpłat dochodów podatkowych i publicznoprawnych".
    Szkolenie przeznaczone dla skarbników, księgowych, osób zajmujących się w jednostkach samorządu terytorialnego dochodzeniem i egzekwowaniem dochodów podatkowych (podatek od nieruchomości, podatek rolny, leśny, od środków transportowych, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi) i publicznoprawnych (opłata za zajęcie pasa drogowego, opłata za umieszczenie urządzeń infrastruktury w pasie drogi, opłata za wycinkę drzew, opłata od wzrostu wartości nieruchomości, grzywny nałożone w drodze mandatu, opłata eksploatacyjna, opłata adiacencka) na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
    Podczas spotkania omówione zostaną zagadnienia:

    I. Dochodzenie należności podatkowych i publicznoprawnych.

    Przepisy regulujące dochodzenie i egzekwowanie należności podatkowych i publicznoprawnych na rzecz gminy. Rola Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i innych ustaw szczególnych. Czy zaległość można wpisać na hipotekę? Czy przysługuje zastaw skarbowy? Postępowanie z zaległością. Odsetki za zwłokę. Kiedy wierzyciel ma obowiązek naliczyć odsetki? W jakiej wysokości? Jak postępuje z wpłatą po terminie płatności? Czy zawiadamia zobowiązanego o rozliczeniu dokonanej wpłaty i w jaki sposób? Ulgi w spłacie zobowiązań niepodatkowych publicznoprawnych. Czy i na jakiej podstawie, komu i jakich ulg udzielać? Czy podatek, opłatę można umorzyć? Czy i na jakiej podstawie przysługuje umorzenie z urzędu? Co z odroczeniem płatności zobowiązania i rozłożeniem na raty? Kiedy stosujemy i jakie przepisy (przepisy szczególne)? Rola uchwał, decyzji i oświadczeń woli w ulgach w spłacie zobowiązań publicznoprawnych. Przedawnienie należności podatkowych i niepodatkowych publicznoprawnych. Czy istnieją przerwy biegu terminu przedawnienia? Jak przedawnić zobowiązanie. Przypadki szczególne, czyli przedawnienie mandatów. Odpowiedzialność spadkobierców i osób trzecich za zaległości podatkowe i niepodatkowe publicznoprawne. Kto jeszcze, oprócz zobowiązanego, odpowiada za zaległości? Egzekucja, czyli przymusowe ściąganie zaległości podatkowych i niepodatkowych publicznoprawnych. Upomnienie czy wezwanie do zapłaty? Do kogo kierować i jak wystawić tytuł wykonawczy? Podstawa prawna prowadzenia egzekucji. Przebieg postępowania egzekucyjnego i jego istotne elementy.

    II.Nadpłata należności podatkowych i niepodatkowych publicznoprawnych i jej zwrot.

    Kiedy powstaje nadpłata? Jak ostąpić z nadpłatą? Czy zawsze nadpłatę zwracamy? Czy do zwrotu nadpłaty potrzebny jest wniosek podatnika? Kiedy potrzebna jest decyzja określająca wysokość nadpłaty? Co się stanie jeśli organ podatkowy nie zwróci nadpłaty? Termin zwrotu nadpłaty. Oprocentowanie nadpłat. Czy nadpłata może się przedawnić?
    III.Pytania i dyskusja.

    Wykład poprowadzi: Hanna Kmieciak - praktyk i teoretyk w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, Redaktor Naczelna "Prawa Finansów Publicznych", konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: "Podatki dla gmin i nie tylko", "Windykacja podatków. Komentarz praktyczny", "Zaświadczenia", "Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej", "Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji - praktyka", współautor książek "Jednostki pomocy społecznej" i "Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego" oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych "Gazety Prawnej", "Finansów Komunalnych", "Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych", "Prawa Finansów Publicznych", biuletynów RIO oraz wydawnictw CH Beck i Wolters Kluwer Polska.
    Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem:
    Koszt szkolenia wynosi 150,00 zł od osoby, płatne przelewem na podstawie otrzymanego rachunku po odbytym szkoleniu. Informacji na temat szkolenia udziela Pani Joanna Lonc-Górna - Wydział Informacji Analiz i Szkoleń tel. 0-61/8595-718.
    Wykład poprowadzi: Hanna Kmieciak - praktyk i teoretyk w dziedzinie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, kierownik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miejskiego w Kórniku, Redaktor Naczelna "Prawa Finansów Publicznych", absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu oraz studiów doktoranckich Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, wykładowca ośrodków szkoleniowych regionalnych izb obrachunkowych, autor książek "Podatki dla gmin i nie tylko", "Windykacja podatków. Komentarz praktyczny", "Zaświadczenia", "Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej" oraz publikacji z dziedziny procedur podatkowych i publicznoprawnych "Finansów Komunalnych", "Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych", biuletynów RIO oraz wydawnictw CH Beck i Wolters Kluwer Polska.

    Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: www.szkolenia.poznan.rio.gov.pl najpóźniej 3 dni przed datą szkolenia, wskazaną w harmonogramie. W portalu proszę o podanie danych do wystawienia faktury. Decyduje kolejność zgłoszeń. Koszt szkolenia wynosi 150,00 zł od osoby, płatne przelewem na podstawie otrzymanego rachunku po odbytym szkoleniu. Informacji na temat szkolenia udziela Pani Joanna Lonc-Górna - Wydział Informacji Analiz i Szkoleń tel. 0-61/8595-718.


    Z poważaniem
    (-) Grażyna Wróblewska
    Prezes RIO Poznań