• Początek
     
  • Szkolenia
  • 16-17.10.2017 r. lub 18-19.10.2017 r.
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego
  • 10.10.2017 r.
    szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2018 r. Zmiany w zakresie podatków i opłat lokalnych"
  • 27.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 20.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 14.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 08.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 27-31.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zatwierdzenie wykonania budżetu oraz absolutorium za 2016".
  • 23.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Wygasanie zobowiązań podatkowych i publicznoprawnych".
  • 20.02.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym".
  • 25.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"
  • 16-20.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"

    2017 r.

  • 25.11.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Nowelizacja ustawy prawo zamówień publicznych - kompendium z zakresu przepisów i praktyki"
  • 24-28.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Projekt budżetu i WPF na rok 2017. Zmiany w przepisach prawa i ich wpływ na budżet roku 2017".
  • 12.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2016 r., a także uchwały podatkowe na 2017".
  • 11.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym. ".
  • 21.09.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Postępowanie podatkowe i windykacyjne należności podatkowych oraz niepodatkowych w przypadku śmierci podatnika".
  • 05,06.05.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Egzekucja, czyli przymusowe dochodzenie podatków i opłat".
  • 20.05.2016 r.
    Szkolenie z podstaw funkcjonowania systemu BeSTi@ (moduł planistyczny, sprawozdawczość) dla nowozatrudnionych pracowników w urzędach - grupa początkująca.
  • 18,19,21,22 i 25.04.2016 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 15.01.2016 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w Ordynacji podatkowej".
  • 07.12.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w rachunkowości oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania za rok 2015".
  • 15.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2016. Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych".
  • 05.11.2015 i 06.11.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Procedura uchwalania budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian".
  • 22.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2016 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2016 rok".
  • 09.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Opłata śmieciowa, jak po nowelizacji ustawy prawidłowo i skutecznie nałożyć i wyegzekwować opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 04.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Likwidacja zaległości i nadpłat dochodów podatkowych i publicznoprawnych".
  • 5.05.2015r. i 06.05.2015r.
    Szkolenie Odwołane."
  • 27.04.2015 r.
    "Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - omówienie zmian wprowadzonych do ustawy - aspekty praktyczne"
  • 20,23,24,26 i 27.03.2015 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta. ".
  • 27.01.2015r.
    Szkolenie nt.: "Wieloletnia Prognoza Finansowa"
  • 2-3.02.2015r. lub 09-10.02.2015r.
    Szkolenia dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów w dniach 2-3 lutego 2015 r. lub w dniach 9-10 lutego 2015 r.
  • 12,13,14 i 15.01.2015
    Szkolenie nt.:"Zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sprawozdanie finansowe za rok 2014".
  • 23,27,28, i 29.10.2014
    Szkolenie nt.:Projekt budżetu na 2015 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2015 rok i stosowanie miejscowego prawa podatkowego".
  • 7 i 8.10.2014
    Szkolenie nt.:Podatki i opłaty lokalne - stanowienie i stosowanie miejscowego prawa podatkowego ".
  • 9 i 10.09.2014
    Szkolenie nt.:Egzekucja administracyjna, czyli jak przebiegają zmiany w postępowaniu egzekucyjnym wójta jako wierzyciela i organu egzekucyjnego".
  • 2-3-6 i 16.06.2014
    Szkolenie nt.:"Rewolucja w egzekucji, czyli zmiany w postępowaniu wójta jako wierzyciela"
  • 13-14.05.2014
    Szkolenie nt "Zamówienia publiczne po nowelizacji z 2013 i 2014 roku"
  • 3-4.03.2014
    Program szkolenia w dniach 3 - 4 marca 2014 r. w Rosnówku dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów jednostek samorządu terytorialnego
  • 3-4.03.2014
    Szkolenie nt.:"Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego, które odbędzie się w dniach 3-4 marca 2014 r. w Hotelu - Restauracji "Delicjusz", ul. Poznańska 1 w Rosnówku (tel. 0-61/8108-108). Rozpoczęcie szkolenia nastąpi w dniu 3 marca 2014 r. o godz. 11.00, natomiast zakończenie nastąpi w dniu 4 marca 2014 r. ok. godz. 14.00."
  • 17-18.02.2014
    Szkolenie nt.:"Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych po zmianach. Zmiany w zakresie formularza wieloletniej prognozy finansowej w systemie BeSTi@",
  • 27.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku"
  • 23-24.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku",
  • 20-22.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku""
  • 4-8.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zmiany w organizowaniu i finansowaniu zadań oświatowych po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r."
  • 24-28.10.2013
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2014 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2014 rok".
  • 08.10.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 2-4.09.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 13.05.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 19.04-26.04.2013
    Szkolenie zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 23.04.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 11.03-8.04.2013
    Szkolenie komputerowe Besti@
  • 14.01-24.01.2013
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej
  • 01-2013
    Komunikat o dodatkowych terminach szkolenia "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"


  • 22-23.11.2012
    Szkolenie "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"
  • 6.09.2012
    Komunikat nt.: szkolenia z zamknięcia ksiąg rachunkowych 2012 roku w jst
  • 22-26.10.2012
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2013 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2013 rok".
  • 24.09-2.10.2012
    Szkolenie nt.: "Uchwały organów stanowiących gmin w sprawie podatków i opłat na 2013 rok".
  • 22-25.05.2012
    Harmonogram odjazdu autokarów na szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 29.05-11.06.2012
    Szkolenie nt.: Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2012 r. w jst i ich jednostkach organizacyjnych
  • 22-25.05.2012
    Przypomnienie o szkoleniu dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Program szkolenia
  • 22-25.05.2012
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, przewodniczących i członków zarządów jstProgram
  • 12-27.04.2012
    Szkolenie dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie absolutorium.
  • 12.03-3.04.2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 12-30.03 .2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 3.02.2012
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2011


  • Poznań, dnia 19.03.2015 r.
     

    WA.IV-1221/4/15

    Pani/ Pan
    Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta



        Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje jednodniowe szkolenia dla pracowników, którzy zajmują się nakładaniem, dochodzeniem i egzekucją opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy lub związku międzygminnego. Zarówno dla urzędników odpowiedzialnych za naliczenie opłaty śmieciowej jak i pracowników, którzy zajmują egzekucją opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy lub związku międzygminnego nt.: "Opłata śmieciowa, jak po nowelizacji ustawy prawidłowo i skutecznie nałożyć i wyegzekwować opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi."

    Uwaga! 1 lutego 2015 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przepisy te usystematyzowały zagadnienia dotyczące nakładania i dochodzenia opłaty śmieciowej. Wprowadziły m.in. możliwość wyboru przez wójta, burmistrza, prezydenta, zarząd związku międzygminnego, prowadzenia egzekucji jako organ egzekucyjny lub oddania spraw z tego zakresu do naczelnika urzędu skarbowego. Zagadnienia te zostaną omówione na szkoleniu.
    Szkolenia odbędą się 5 maja 2015 r. oraz 6 maja 2015 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118.

    Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia
    1. Nowe regulacje prawne w praktyce: określenie maksymalnej stawki opłaty za odpady komunalne doprecyzowanie, kto w przypadku kilku właścicieli nieruchomości jest obowiązany do wykonania obowiązków określonych w ustawie; wyłączenie obowiązku składania nowych deklaracji przez właścicieli nieruchomości w przypadku zmiany stawek opłat; ryczałtowa stawka roczna za gospodarowanie odpadami komunalnymi od domku letniskowego; rezygnacja z proporcjonalnego naliczania opłaty dla osób zmieniających miejsce zamieszkania w ciągu miesiąca; przyznanie zarządowi związku międzygminnego uprawnień organów podatkowych; ograniczenie możliwości zwrotu nadpłaty z tytułu korekty deklaracji; dopuszczenie przeznaczenia nadwyżki środków z wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na edukację ekologiczną oraz usuwanie dzikich wysypisk odpadów; zmiany w egzekucji prowadzonej przez wierzyciela;

    2. Jak według nowych przepisów skutecznie wyegzekwować w gminie lub związku międzygminnym opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi? Co jest lepsze dla budżetu gminy/związku: przekazanie egzekucji do naczelnika urzędu skarbowego czy prowadzenie postępowania egzekucyjnego przez zarząd?

    3. Jak - zgodnie z nowelą ustawy - ma postąpić wójt/zarząd związku międzygminnego, który chce przekazać prowadzenie egzekucji naczelnikowi urzędu skarbowego? Jakie dokumenty przygotować i w jakim trybie i na jakich zasadach przekazywać tytuły wykonawcze?

    4. Jak ma postąpić wójt/zarząd związku międzygminnego, który chce pozostać organem egzekucyjnym? Czy konieczne jest porozumienie z naczelnikiem urzędu skarbowego? Kiedy należy je podpisać? Czy rada gminy musi wyrazić zgodę na porozumienie? Czy przejmując zadania organu egzekucyjnego zarządowi związku/gminie należy się dofinansowanie? Jak zorganizować prace organu egzekucyjnego w urzędzie gminy/związku międzygminnym? Czy do prowadzenia prawidłowej egzekucji zawsze potrzebny jest poborca?

    5. Postępowanie egzekucyjne: jakie czynności należy podjąć, aby prawidłowo przeprowadzić postępowanie egzekucyjne? Skąd wójt/zarząd związku ma wiedzieć, jaki majątek ma dłużnik i co podlega egzekucji? Kiedy nie można przyjąć tytułu wykonawczego do realizacji? Środki egzekucyjne, które może podejmować wójt/zarząd związku międzygminnego. Jak wygląda egzekucja z pieniędzy? Jak prawidłowo zająć wynagrodzenie za pracę lub emeryturę? Skąd wziąć informację o rachunku bankowym dłużnika? Czy bank ma prawo odmówić zajęcia związkowi międzygminnemu? Jak ma wyglądać egzekucja z ruchomości? Z czego jeszcze prowadzić egzekucję? Kiedy egzekucję zawiesić, a kiedy umorzyć? Jak dłużnik może się bronić przed egzekucją? Jakie i kiedy można pobrać koszty egzekucyjne? Co z dłużnikiem nieściągalnym?

    6. Dyskusja uczestników.


    Wykład poprowadzi: Hanna Kmieciak - praktyk i teoretyk w dziedzinie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, kierownik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miejskiego w Kórniku, Redaktor Naczelna "Prawa Finansów Publicznych", absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu oraz studiów doktoranckich Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, wykładowca ośrodków szkoleniowych regionalnych izb obrachunkowych, autor książek "Podatki dla gmin i nie tylko", "Windykacja podatków. Komentarz praktyczny", "Zaświadczenia", "Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej" oraz publikacji z dziedziny procedur podatkowych i publicznoprawnych "Finansów Komunalnych", "Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych", biuletynów RIO oraz wydawnictw CH Beck i Wolters Kluwer Polska.
    Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: www.szkolenia.poznan.rio.gov.pl najpóźniej 3 dni przed datą szkolenia, wskazaną w harmonogramie. W portalu proszę o podanie danych do wystawienia faktury. Decyduje kolejność zgłoszeń. Koszt szkolenia wynosi 150,00 zł od osoby, płatne przelewem na podstawie otrzymanego rachunku po odbytym szkoleniu. Informacji na temat szkolenia udziela Pani Joanna Lonc-Górna - Wydział Informacji Analiz i Szkoleń tel. 0-61/8595-718.


    Z poważaniem
    (-) Grażyna Wróblewska
    Prezes RIO Poznań
     

    Harmonogram szkoleń:
    1. Poznań:w dniu 5 maja 2015 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118.
    Zapisz mnie
    2. Poznań:w dniu 6 maja 2015 r. w godzinach 10.00 - 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu "Ikar" w Poznaniu, ul. T. Kościuszki 118.
    Zapisz mnie