• Początek
     
  • Szkolenia
  • 16-17.10.2017 r. lub 18-19.10.2017 r.
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego
  • 10.10.2017 r.
    szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2018 r. Zmiany w zakresie podatków i opłat lokalnych"
  • 27.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 20.09.2017 r.
    szkolenie nt.: "Egzekucja podatków i opłat w gminie".
  • 14.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 08.06.2017 r.
    szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 27-31.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zatwierdzenie wykonania budżetu oraz absolutorium za 2016".
  • 23.03.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Wygasanie zobowiązań podatkowych i publicznoprawnych".
  • 20.02.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym".
  • 25.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"
  • 16-20.01.2017 r.
    Szkolenie nt.:"Zasady rachunkowości obowiązujące od 2017 roku oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2016 rok"

    2017 r.

  • 25.11.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Nowelizacja ustawy prawo zamówień publicznych - kompendium z zakresu przepisów i praktyki"
  • 24-28.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Projekt budżetu i WPF na rok 2017. Zmiany w przepisach prawa i ich wpływ na budżet roku 2017".
  • 12.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2016 r., a także uchwały podatkowe na 2017".
  • 11.10.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Zabezpieczenie podatków i należności publicznoprawnych, czyli wszystko o hipotece i zastawie skarbowym. ".
  • 21.09.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Postępowanie podatkowe i windykacyjne należności podatkowych oraz niepodatkowych w przypadku śmierci podatnika".
  • 05,06.05.2016 r.
    Szkolenie nt.:"Egzekucja, czyli przymusowe dochodzenie podatków i opłat".
  • 20.05.2016 r.
    Szkolenie z podstaw funkcjonowania systemu BeSTi@ (moduł planistyczny, sprawozdawczość) dla nowozatrudnionych pracowników w urzędach - grupa początkująca.
  • 18,19,21,22 i 25.04.2016 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 15.01.2016 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w Ordynacji podatkowej".
  • 07.12.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Zmiany w rachunkowości oraz zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania za rok 2015".
  • 15.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Uchwały podatkowe na 2016. Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych".
  • 05.11.2015 i 06.11.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Procedura uchwalania budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian".
  • 22.10.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2016 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2016 rok".
  • 09.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Opłata śmieciowa, jak po nowelizacji ustawy prawidłowo i skutecznie nałożyć i wyegzekwować opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
  • 04.09.2015 r.
    Szkolenie nt.: "Likwidacja zaległości i nadpłat dochodów podatkowych i publicznoprawnych".
  • 5.05.2015r. i 06.05.2015r.
    Szkolenie Odwołane."
  • 27.04.2015 r.
    "Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - omówienie zmian wprowadzonych do ustawy - aspekty praktyczne"
  • 20,23,24,26 i 27.03.2015 r.
    Szkolenia dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta. ".
  • 27.01.2015r.
    Szkolenie nt.: "Wieloletnia Prognoza Finansowa"
  • 2-3.02.2015r. lub 09-10.02.2015r.
    Szkolenia dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów w dniach 2-3 lutego 2015 r. lub w dniach 9-10 lutego 2015 r.
  • 12,13,14 i 15.01.2015
    Szkolenie nt.:"Zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sprawozdanie finansowe za rok 2014".
  • 23,27,28, i 29.10.2014
    Szkolenie nt.:Projekt budżetu na 2015 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2015 rok i stosowanie miejscowego prawa podatkowego".
  • 7 i 8.10.2014
    Szkolenie nt.:Podatki i opłaty lokalne - stanowienie i stosowanie miejscowego prawa podatkowego ".
  • 9 i 10.09.2014
    Szkolenie nt.:Egzekucja administracyjna, czyli jak przebiegają zmiany w postępowaniu egzekucyjnym wójta jako wierzyciela i organu egzekucyjnego".
  • 2-3-6 i 16.06.2014
    Szkolenie nt.:"Rewolucja w egzekucji, czyli zmiany w postępowaniu wójta jako wierzyciela"
  • 13-14.05.2014
    Szkolenie nt "Zamówienia publiczne po nowelizacji z 2013 i 2014 roku"
  • 3-4.03.2014
    Program szkolenia w dniach 3 - 4 marca 2014 r. w Rosnówku dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów jednostek samorządu terytorialnego
  • 3-4.03.2014
    Szkolenie nt.:"Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego, które odbędzie się w dniach 3-4 marca 2014 r. w Hotelu - Restauracji "Delicjusz", ul. Poznańska 1 w Rosnówku (tel. 0-61/8108-108). Rozpoczęcie szkolenia nastąpi w dniu 3 marca 2014 r. o godz. 11.00, natomiast zakończenie nastąpi w dniu 4 marca 2014 r. ok. godz. 14.00."
  • 17-18.02.2014
    Szkolenie nt.:"Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych po zmianach. Zmiany w zakresie formularza wieloletniej prognozy finansowej w systemie BeSTi@",
  • 27.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku"
  • 23-24.01.2014
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku",
  • 20-22.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zamknięcie ksiąg rachunkowych, inwentaryzacja i sprawozdawczość finansowa, budżetowa i z operacji finansowych na dzień 31 grudnia 2013 roku""
  • 4-8.11.2013
    Szkolenie nt.: "Zmiany w organizowaniu i finansowaniu zadań oświatowych po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r."
  • 24-28.10.2013
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2014 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2014 rok".
  • 08.10.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 2-4.09.2013
    Szkolenie nt.: "Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową"
  • 13.05.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 19.04-26.04.2013
    Szkolenie zakresie zatwierdzenia wykonania budżetu oraz absolutorium dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego wójta, burmistrza, prezydenta.
  • 23.04.2013
    Szkolenie nt.: "Obowiązki organów gmin w zakresie dochodzenia i egzekwowania dochodów na rzecz gmin"
  • 11.03-8.04.2013
    Szkolenie komputerowe Besti@
  • 14.01-24.01.2013
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej
  • 01-2013
    Komunikat o dodatkowych terminach szkolenia "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"


  • 22-23.11.2012
    Szkolenie "Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2012 roku w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących inwentaryzacji i sprawozdawczości finansowej"
  • 6.09.2012
    Komunikat nt.: szkolenia z zamknięcia ksiąg rachunkowych 2012 roku w jst
  • 22-26.10.2012
    Szkolenie nt.: "Projekt budżetu na 2013 rok oraz projekt (zmiana) uchwały w sprawie WPF na 2013 rok".
  • 24.09-2.10.2012
    Szkolenie nt.: "Uchwały organów stanowiących gmin w sprawie podatków i opłat na 2013 rok".
  • 22-25.05.2012
    Harmonogram odjazdu autokarów na szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 29.05-11.06.2012
    Szkolenie nt.: Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2012 r. w jst i ich jednostkach organizacyjnych
  • 22-25.05.2012
    Przypomnienie o szkoleniu dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Program szkolenia
  • 22-25.05.2012
    Szkolenie dla skarbników jednostek samorządu terytorialnego województwa wielkopolskiego w Dźwirzynie k/Kołobrzegu.
  • 19-20.04.2012
    Szkolenie dla wójtów, burmistrzów, prezydentów, przewodniczących i członków zarządów jstProgram
  • 12-27.04.2012
    Szkolenie dla przewodniczących rad, przewodniczących i członków komisji rewizyjnych w zakresie absolutorium.
  • 12.03-3.04.2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 12-30.03 .2012
    Szkolenie z obsługi systemu BeSTi@
  • 3.02.2012
    Zamknięcie ksiąg rachunkowych 2011


  • Poznań, dnia 14.04.2011r.
    WA.IV-1221/5/11
     


    Pani/Pan

    Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta



         Uprzejmie informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu organizuje w dniu 9 maja 2011 r. w godzinach 9.00 - 15.30 w sali konferencyjnej Hotelu "Polonez" w Poznaniu, Al. Niepodległości 36 w Poznaniu szkolenie dla pracowników organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego zajmujących sie dochodzeniem należności podatkowych na rzecz gminy (skarbnicy i księgowi podatkowi oraz osoby zajmujące się wymiarem i windykacją podatków) nt.: "Dochody gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych - dochodzenie należności podatkowych i odpowiedzialność osób trzecich za zobowiązania podatkowe"

    Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia:

    1. Sposoby wygasania zobowiązań podatkowych, czyli nie tylko o zapłacie podatku. Pobranie podatku przez inkasenta. Wszystko o nadpłacie podatku: stwierdzenie nadpłaty, jej zarachowanie i zwrot. Potrącenie podatku, przeniesienie własności w poczet zaległości podatkowej. Umorzenie zaległego podatku: na wniosek i z urzędu. Przedawnienie zobowiązań podatkowych.
    2. Postępowanie upominawcze, czyli kiedy gmina w sposób przymusowy ściąga podatki. Odpowiemy na pytania: Czy zawsze konieczne jest upomnienie? Kiedy nie ma obowiązku wystawiania upomnień? Kiedy, w jakim terminie, należy wystawić upomnienie? Regulacje prawne dotyczące upomnień. Czy zawsze pobieramy koszty upomnień? Koszty upomnień a umorzenie podatku. Kiedy można wszcząć egzekucje bez doręczania upomnienia? Przepisy regulujące doręczanie upomnień, czyli co z upomnieniem awizowanym, odmową odbioru czy niemożnością doręczenia upomnienia.
    3. Egzekucja administracyjna należności podatkowych, czyli wszystko o tytułach wykonawczych. Zajmiemy się takimi problemami jak: Prawidłowo wystawiony tytuł wykonawczy, czyli jakich błędów unikać. Uprawnienia wierzyciela po wystawieniu tytułu wykonawczego? Jak przyśpieszyć ściąganie zaległych podatków przez urząd skarbowy? Zarzuty do tytułu wykonawczego wnoszone przez podatnika, czyli jak podatnik może bronić sie przed egzekucją i jak powinien postąpić organ podatkowy. Czy podatnik może wnioskować o zawieszenie lub wycofanie tytułu wykonawczego? Środki ostateczne, czyli egzekucja z nieruchomości - kiedy i w jaki sposób gmina ma po nią sięgać? Egzekucja a upadłość i likwidacja przedsiębiorcy. Egzekucja zaległości od spadkobiercy i osób trzecich. Co zrobić gdy egzekucja okazała się bezskuteczna? Kto odpowiada za przedawnienie zobowiązań w trakcie egzekucji? Czy i kiedy komornik sądowy może egzekwować należności podatkowe? Krajowy rejestr dłużników, czyli czy i w jaki sposób ujawniać zaległości podatników? Komu udzielać informacji o dłużnikach gminy? Czy firma windykacyjna może ściągać podatki na rzecz gminy?
    4. Odpowiedzialność spadkobierców, czyli dochodzenie podatku od następcy prawnego i spadkobiercy podatnika. Postępowanie podatkowe w sytuacji, gdy podatnik nie żyje. Co z wymiarem, gdy adresat decyzji nie żyje? Do kogo wysłać upomnienie, gdy podatnik zmarł? Co z tytułami w egzekucji gdy dłużnik nie żyje? Hipoteka wobec nie żyjącego podatnika. Czy gmina może przeprowadzić postępowanie spadkowe? Jak prawidłowo doprowadzić do sytuacji, w której będzie możliwe naliczenie podatku.
    5. Odpowiedzialność podmiotów przekształconych, czyli co zrobić gdy podatnik tworzy nowy podmiot lub przestaje istnieć.
    6. Podatnik w upadłości, czyli jak wyegzekwować podatek od niewypłacalnego dłużnika. Czy gmina może postawić podatnika w stan upadłości? Ogłoszenie upadłości. Zgłoszenie wierzytelności. Postępowanie z podatnikiem w upadłości. Gmina w radzie wierzycieli. Jakie stawki podatkowe obowiązują podatnika w upadłości? Czy syndyk ma obowiązek płacić odsetki? Co wolno organowi podatkowemu w czasie upadłości podatnika? Jak zmusić syndyka do płacenia podatku? Rola gminy w postępowaniu upadłościowym podatnika. Co zrobić, gdy upadłość się zakończy a długi pozostaną?
    7. Pojęcie osób trzecich, czyli kto, oprócz podatnika, odpowiada za jego zaległości. Katalog i charakterystyka osób trzecich, z analizą konkretnych przykładów. Kto i w jakim zakresie odpowiada za zaległości podatnika.
    8. Przenoszenie odpowiedzialności, czyli jak nie uchybić procedurze. Kiedy, w jaki sposób i od kogo egzekwować zaległości upadłego podatnika. Za co odpowiada małżonek podatnika, a za co członek jego rodziny? Jak wyegzekwować zaległości po upadłej spółce? Kto odpowiada za zaległości spółki z o. o.? Czy nabywca nieruchomości powinien płacić za zaległości zbywającego?
    9. Dochodzenie należności podatkowych od osób trzecich. Kiedy upomnienie i tytuł wykonawczy? Regulowanie zaległości przez osoby trzecie, a zwłaszcza zapłata, umorzenie czy przedawnienie podatku. Hipoteka i zastaw skarbowy u osoby trzeciej.
    10. Co zrobić, gdy nie można wyegzekwować zaległości od podatnika oraz osób trzecich?
    11. Pytania i dyskusja.


         Szkolenie przeprowadzi Pani Halina Kmieciak -praktyk i teoretyk w dziedzinie procedur podatkowych, kierownik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miejskiego w Kórniku, wykładowca ośrodków szkoleniowych regionalnych izb obrachunkowych, autor książek "Podatki dla gmin i nie tylko", "Windykacja podatków. Komentarz praktyczny". "Zaświadczenia" oraz publikacji z dziedziny procedur podatkowych "Gazety Prawnej", "Finansów Komunalnych", "Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych" oraz biuletynów RIO.
         Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: www.szkolenia.poznan.rio.gov.pl najpóźniej do dnia 4.05.2011 r.
         W sprawach technicznych związanych z obsługą portalu (logowanie, zapisywanie itp.) proszę kontaktować się z Centrum Wspierania Administracji "Pro Publico" Sp. z o.o. tel. 0-61/6613242.
         Koszt szkolenia wynosi 100,00 zł od osoby, płatne przelewem na podstawie otrzymanej faktury po odbytym szkoleniu.
         Ewentualnych informacji na temat szkolenia udziela Pani Joanna Lonc-Górna - Wydział Informacji Analiz i Szkoleń tel. 0-61/8595-718.


    Z poważaniem
    (-) Grażyna Wróblewska
    Prezes RIO Poznań